Zeg JA of NEE tegen het wekelijkse folderpakket

Op InMijnBus geven huishoudens eenvoudig JA of NEE aan voor het ontvangen van het wekelijkse folderpakket van Spotta. InMijnBus biedt ook de mogelijkheid om de bezorging tijdelijk te onderbreken, bijvoorbeeld bij vakantie. Desgewenst kan ook zelf een folderpakket worden samengesteld.

Zo valt drukwerk niet voor niets in de bus.

Zo werkt het

Stap 1

Ga naar InMijnBus.nl en vul uw postcode en huisnummer in

Stap 2

Maak uw keuze JA, NEE of stel uw eigen folderpakket samen

Stap 3

Het folderpakket desgewenst tijdelijk op JA of NEE zetten

Meld je aan!

www.inmijnbus.nl

Op elk moment je voorkeur wijzigen

Geef elk moment en zo vaak u wilt door of Spotta bij uw huishouden het wekelijkse folderpakket mag bezorgen. Een doorgegeven wijziging is binnen maximaal twee weken verwerkt.

Tijdelijk JA of NEE

Geef aan welke weken het folderpakket van Spotta niet of juist wel bezorgd mag worden. Gaat u op vakantie? Dan kunt u InMijnBus tijdelijk op NEE zetten. Komen de feestmaanden eraan en ontvangt u nu geen folderpakket? Zet dan InMijnBus tijdelijk op JA.

Wij weten niet wie u bent

Via InMijnBus zegt u JA of NEE tegen het folderpakket van Spotta, dat registreren we voor uw adres. We kennen u niet en we weten niet wie u bent. Dat doen we om privacy redenen. We registreren alleen uw adres en of uw huishouden het folderpakket van Spotta wil ontvangen.

Waarvoor is de brievenbussticker nog wel nodig?

Zodra uw gemeente over is op InMijnBus, ontvangt u specifiek op uw adres een Spotta folderpakket naar keuze. Voor ongeadresseerd drukwerk gelden de regels van uw gemeente. Dit houdt in dat een JA-sticker, NEE | NEE-sticker, NEE | JA-sticker of geen sticker van toepassing kunnen zijn.

Zelf folderpakket samenstellen

Met InMijnBus heeft u de mogelijkheid om uw folderpakket zelf samen te stellen. Wilt u alleen uw favoriete folders ontvangen? Kies dan voor 'Het folderpakket zelf samenstellen'.

Veel gestelde vragen

Wij betreuren het dat u het wekelijkse folderpakket van Spotta niet ontvangen heeft.
Klik hier om uw melding door te geven.

Nee. Op InMijnBus kan vooralsnog alleen JA of NEE worden gekozen voor het wekelijkse folderpakket van Spotta. Voor andere folders en huis-aan-huiskranten blijft de sticker nog nodig.

Vanaf de lancering op 1 juli 2023 staat er voor geen enkel huishouden JA of NEE ingesteld. Zodra uw wijk overgaat op InMijnBus informeren we de huishoudens die nu reclamefolders ontvangen zodat wij ervoor kunnen zorgen dat deze huishoudens het folderpakket van Spotta blijven ontvangen. Dat zal gebeuren op de huidige voorkeuren van de bekende JA of NEE sticker voor reclamefolders. Dus NEE blijft NEE. InMijnBus is bedoeld voor de JA’s.

Als u nu een folderpakket ontvangt dan informeren we u wanneer uw wijk overgaat op het JA bezorgmodel, vanaf dat moment volgt de bezorger de voorkeur die op InMijnBus voor uw adres staat aangegeven. Wij gaan u informeren hoe die overgang zonder problemen verloopt zodat u geen folderpakket hoeft te missen.

Ja, dat kan. Uw JA of NEE is nu al welkom en blijft staan tot het weer door u wordt aangepast. Maar pas als we uw wijk hebben omgezet op het nieuwe JA bezorgmodel gaan we volgens de aangegeven voorkeur bezorgen. Tot die tijd bezorgt Spotta op basis van de brievenbusstickers.

Natuurlijk, u kunt nu al uw huisadres op NEE zetten op InMijnBus en dat blijft staan tot u dat zelf weer aanpast. We gaan pas op basis van InMijnBus bezorgen als we uw wijk omzetten naar het nieuwe bezorgmodel. Tot die tijd bezorgt Spotta op basis van de brievenbusstickers.

Ja, dat kan via 088-8424398 op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur.

Tussen september 2023 en juni 2024 gaat heel Nederland over op InMijnBus. Zodra uw wijk aan de beurt is gaan we daarover communiceren. Dat doen we alleen naar huishoudens die met het huidige brievenbusstickersysteem aangeven reclamefolders te willen ontvangen. Spotta gaat huishoudens die nu NEE zeggen niet lastigvallen want NEE is NEE.

InMijnBus moest gemakkelijker worden dan het plakken van een sticker, je hebt daarom geen account nodig en je zet jouw brievenbus binnen 1 minuut op JA of NEE. Om misbruik te voorkomen hebben we diverse onzichtbare beveiligingen ingebouwd. Als een huisadres te vaak of te snel na een vorige wijziging wordt aangepast kan een verificatie via een 06 nummer worden gevraagd of moet er contact worden opgenomen met het support centrum. Deze extra drempels voegen we alleen toe bij mogelijk verdachte situaties. We voorkomen daarmee dat iemand een hele straat op JA of NEE kan zetten.

Op InMijnBus onthouden we alleen uw keuze: JA of NEE. U hoeft geen reden aan te geven waarom u JA of NEE zegt. Onze bezorgers krijgen wekelijks een steeds wisselende lijst met alleen de JA adressen waar ze een folderpakket in de brievenbus moeten doen. Dat is de meest minimale informatie die nodig is om onze dienstverlening uit te voeren. Onze bezorgers weten dus niet, net als nu met brievenbusstickers, waarom een adres op JA of NEE is gezet en of dat voor altijd of tijdelijk is gedaan.

Ja, dat kan. Dit kan alleen telefonisch via 088-8424398 op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur.


Consumenten gebruiken de reclamefolder voor hun boodschappen. Zo’n 2/3e van de Nederlanders leest ze bijna elke week. Een op de vijf huishoudens heeft de aanbiedingen nodig om rond te komen. De wekelijkse reclamefolders blijven dus onverminderd in een behoefte voorzien. Daarnaast hebben ondernemers de reclamefolder nodig om (nieuwe) klanten voor hun dienst, winkel of restaurant te interesseren.

Bewoners van een adres blijven voor InMijnBus onbekend. Dat doen we om privacy redenen. We registreren alleen uw adres en of uw huishouden het folderpakket van Spotta wil ontvangen. Dat is noodzakelijk om uitvoering te kunnen geven aan uw wens om het folderpakket van Spotta te ontvangen.

Via InMijnBus geeft u aan of uw huishouden het folderpakket van Spotta wil ontvangen. Dat registreren we voor uw adres. Daarmee maakt u duidelijk het aanbod van Spotta te aanvaarden en is er sprake van een overeenkomst. Om uitvoering te kunnen geven aan deze overeenkomst - het folderpakket van Spotta ontvangen - is het noodzakelijk om op een adres de door uw aangegeven wens te registreren en te verwerken. Spotta heeft dus een rechtmatige grondslag om het adres en uw wens te registreren in InMijnBus zoals is vereist door de AVG. Heeft u vragen hierover, neem dan contact op via [email protected].

De gebruikersvoorwaarden die gelden als u via InMijnBus uw keuze doorgeeft voor het wel of niet ontvangen van het folderpakket van Spotta kunt u hier lezen.

InMijnBus verwerkt alleen een adres en of uw huishouden het folderpakket van Spotta wil ontvangen. InMijnBus verwerkt nooit namen en weet dus niet wie u bent.

Wanneer je kiest voor ' Het folderpakket zelf samenstellen', stel je in 3 gemakkelijke stappen jouw persoonlijke folderpakket samen. Om jouw persoonlijke folderpakket bij je te kunnen bezorgen, is het belangrijk dat je je folders selecteert en je extra’s kiest. Vervolgens maak je je account af. Als je binnen 2 dagen na je registratie op InMijnBus geen account aanmaakt op Folderkiezer.nl, kunnen we jouw persoonlijke folderpakket niet bezorgen. In dat geval zullen we je eerdere keuze voor het standaard folderpakket van Spotta volgen en dit bij je blijven bezorgen.

Dan kijkt onze bezorger alleen nog maar naar de voorkeur van uw huishouden op InMijnBus. Gaat uw gemeente over op een Ja-Sticker of is deze net overgegaan, dan moet u uw voorkeur op InMijnBus doorgeven. Dit betekent dat indien uw voorkeur op InMijnBus niet is geregistreerd, en u wel een JA-sticker heeft geplakt, onze bezorger GEEN folderpakket zal bezorgen.

In dit pakket vindt u folders van onder andere supermarkten, drogisterijen en bouwmarkten.

Spotta is de nationale bezorger van meer dan 90% van de reclamefolders in Nederland. Ze bezorgen het vertrouwde wekelijkse folderpakket, het zelf samengestelde folderpakket, losse brievenbusreclame en zorgen voor folderdisplays in winkelgebieden. Meer weten over Spotta? Ga naar spotta.nl.

Nederlands